Otto Virtanen osallistuu Wimbledonin tennisturnaukseen 2026. Hän on mukana karsinnoissa.
Virtanen selvitti keskiviikkona tiensä karsintojen kolmannelle ja ratkaisevalle kierrokselle. Virtanen, joka on tenniksen maailmanlistalla sijalla 137, voitti Luca Nardin suoraan kahdessa erässä.
Nardin ranking on 169. Hän hävisi Virtaselle lukemin 4-6, 4-6.
Wimbledonin karsintaturnauksen ensimmäisellä kierroksella Virtanen kohtasi Pedro Martinezin. Voitto irtosi lukemin 6-4, 1-6, 6-1.
– Piti kaivaa voitto kolmannesta erästä ja alkoi löytyä parempaa peliä ottelun edetessä. Hyvä fiilis jäi viimeisestä erästä, jonka sai vietyä kotiin omalla pelillä, Virtanen kommentoi Martinez-voittoa Suomen tennisliiton verkkosivuilla.
Virtanen pelaa kolmatta kertaa Wimbledonin miesten sarjoissa. Toistaiseksi paras tulos syntyi kesällä 2025, jolloin suomalaispelaaja läpäisi karsinnat ja otti yhden voiton pääsarjassa.
Otto voitti Max Purcellin vuoden 2025 pääsarjan avauskierroksella 6-3, 6-2, 6-2. Toisella kierroksella Tommy Paul oli parempi neljässä erässä. Vuonna 2024 Virtanen pääsi karsintojen kolmannelle ja ratkaisevalle kierrokselle, mutta hävisi Gijs Brouwerille.
Virtasen ruohokenttäkausi 2026
Ennen Wimbledonin karsintoja Otto Virtanen nähtiin kolmessa ruohokenttäturnauksessa. Turnauksista yksi oli ATP-kisa, ja Challenger-kisoja oli kaksi.

Virtanen avasi ruohokautensa Birminghamissa ja selvisi loppuotteluun asti. Siinä tuli tappio Yunchaokete Bulle täydessä kolmessa erässä.
Alankomaiden ‘s-Hertogenboschissa käytiin ATP-turnaus, jossa Virtanen pelasi pääsarjassa. Ensimmäisellä kierroksella tuli tappio Kamil Majchrzakille täydessä kolmessa erässä.
Nottinghamissa pelattiin Challenger-turnaus, ja Virtanen meni taas finaaliin asti. Myös tämä loppuottelu päättyi tappioon: Christopher O’Connell voitti tuloksella 7-6, 7-6.



